duminică, 7 februarie 2010

Ce pot să spună?

Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia care este gătită vouă de la întemeierea lumii…” (Matei 25, 34)

Sfinţii Părinţi au rânduit ca în duminica aceasta să ascultăm: Evanghelia Înfricoşatei Judecăţii (Matei 25, 34-36, 40). Ea este Evanghelia evaluării noastre atât ca persoane cât şi ca popoare, momentul în care Dumnezeu judecă fapte şi persoane din istorie.

Iată câteva întrebări în versuri, haideţi şi pe această cale să încercăm să ne evaluăm credinţa...Tu ştii, tu vezi, o, cercetează...




Ce pot să spună despre tine
acei ce viaţa-ţi urmăresc,
te socotesc lucrare sfântă
a harului dumnezeiesc?

Tu ştii, tu vezi, o, cercetează
adânc şi-atent viaţa ta,
chiar de te-nşeli pe tine însuţi,
pe Domnul nu-L poţi înşela!

Văd ei în viaţa ta lumină,
în tot ce faci şi-n tot ce spui
şi simt în viaţa ta de-acuma
că eşti copil al Domnului?

Tu ştii, tu vezi, o, cercetează...

Văd ei pe-ogorul vieţii tale
belşugul roadelor de Sus
şi faţa ta arată pururi
blândeţea feţei lui Iisus?

Tu ştii, tu vezi, o, cercetează...

Te văd ei liber de pământul
şi lumea veacului de-acum
şi mergi tu liniştit şi sigur
pe-al neprihanei veşnic drum?

Tu ştii, tu vezi, o, cercetează...

Iisus te-a pus să fii lumină
şi mărturie pe pământ;
cum împlineşti porunca-I sfântă
şi cum ţii sfântul legământ?

Tu ştii, tu vezi, o, cercetează...

El Şi-a făcut cu prisosinţă
lucrarea pentru tine, blând;
de nu-L asculţi cu umilinţă,
vei da socoată în curând!

Tu ştii, tu vezi, o, cercetează...

de Traian Dorz

2 comentarii:

mmary spunea...

"Iisus te-a pus să fii lumină
şi mărturie pe pământ;
cum împlineşti porunca-I sfântă
şi cum ţii sfântul legământ?

Tu ştii, tu vezi, o, cercetează..."

Superb!

Dumnezeu sa te binecuvanteze Sorin!

Miriam spunea...

,,Ce pot să spună despre tine
acei ce viaţa-ţi urmăresc,
te socotesc lucrare sfântă
a harului dumnezeiesc?

Văd ei în viaţa ta lumină,
în tot ce faci şi-n tot ce spui
şi simt în viaţa ta de-acuma
că eşti copil al Domnului?

Tu ştii, tu vezi, o, cercetează
adânc şi-atent viaţa ta,
chiar de te-nşeli pe tine însuţi,
pe Domnul nu-L poţi înşela!


Recunosc, aceste versuri sunt ecouri puternice ale întrebărilor venite parcă direct din cer...

Vom fi judecaţi după aceaşi măsură cu care şi noi am judecat...De am avut milă şi iertare, vom avea şi noi parte de milă şi iertare...

Mă străduiesc să îl cunosc cât mai mult pe Domnul Iisus şi vreaă să fiu mereu în preajma Lui ca şi El să mă cunoască...iar aunci să poate spune senin: VINO!

Ce dureros va fi de-mi va spune: Du-te că nu te cunosc! Du-te!...

Citeam o poezie, nu mai reţin autorul, care spunea cam aşa: Prietene, nu mă lăsa departe de Iisus! Prietene ia-mă-n Cer cu tine! Prietene, de mă iubeşti, veghează la mântuirea mea!...