miercuri, 24 decembrie 2008

De vorba cu mine - întrebări şi răspunsuri

După cum spuneam în prezentarea mea, sunt o persoană deschisă pentru dialog.
Am creat acest loc unde putem sta de vorbă şi despre altceva nu numai pe marginea articolelor postate. Puteţi sugera subiecte pentru noi articole, puteţi să va spuneţi părerea despre blog, puteţi discuta între voi, puteţi să mă urecheaţi dacă credeţi de cuviinţă...sau poate că o să am eu ceva întrebări la care nu am răspuns şi mă veţi ajuta voi...Deci cine începe?

16 comentarii:

Anonim spunea...

După cum văd din articole eşti ortodox, dar faci trimitere şi la Oastea Domnului. Eu nu prea cunosc Oastea Domnului decât din cele ce am citit pe internet şi se cam bat cap în cap, unii spun ceva alţii altceva, îmi poţi spune mai multe sau îmi poţi nişte adrese de net care să spună adevărul despte Oastea Domnului?
Mulţumesc anticipat!

Sorin M. spunea...

Mulţumesc că ai spart gheaţa.
Iată pentru început câteva adrese unde vei putea "răsfoi" câteva cărţi ce te pot ajuta să găseşti răspuns la întrebările tale:

- "Ce este Oastea Domnului" scrisă de Pr. Iosif Trifa
http://www.oasteadomnului.ro/forum/viewforum.php?f=37&sid=d5b6b6a335fb6b1dd43505d2ed95c8b0

- "Dreptarul Învăţăturii sănătoase" scrisă de Traian Dorz
http://www.oasteadomnului.ro/forum/viewforum.php?f=39

-"Zile şi adevăruri istorice" scrisă de Traian Dorz
http://www.oasteadomnului.ro/forum/viewforum.php?f=39

Sau intră pe forumul "Oastei Domnului"
http://www.oasteadomnului.ro/forum/

P.S. Voi reveni cu alte detali

Anonim spunea...

Da, am citit ceea ce mi-ai dat sa citesc. Am inteles cateceva, poate chiar nu tot ceea ce trebuia sa inteleg, dar am inteles. Ideea cu "Oastea Domnului nu este mai mult decat ortodoxia" si "Oastea Domnului este un copil al Bisericii" sau felul cum incepe Iosif Trifa cartea "Ce este Oastea Domnului": "Cel ce va vorbeste este preot..." m-a convins ca Oastea Domnului este parte a Ortodoxiei romanesti. Multumesc.

Acum insa am o intrebare pentru Mariana, imi place foarte mult ceea ce ai scris la prezentare ta, citez: "Nu sunt... Nu sunt aşa cum par că sunt –/ Un chip de sfântă înrămată/ Cu fir de-argint în păr cărunt,/ De lumea-ntreagă admirată ./ Nu sunt aşa cum mă vedeţi.../ Un ,,eu” ascuns îmi poartă chipul./ Eu ştiu că sfântă mă credeţi,/ Dar relele mi-s cât nisipul./ Nu sunt aşa cum aţi crezut –/ O stea în noaptea fără stele.../ Sunt ca luceafărul căzut;/ Doar voi mă puneţi între ele./ Nu sunt aşa cum aţi visat –/ Un dor ce-şi leagănă iubirea.../ Sunt un suspin care-a lăsat/ În urma lui neprihănirea./ Nu sunt aşa cum mă doreaţi –/ Surâs de-albastru în privire.../ N-aveţi acum ce s-admiraţi,/ Sunt doar o umbră de iubire./ Nu sunt aşa cum vreţi să fiu –/ Un zâmbet sfânt de paşnic înger.../ Sunt plâns de umbre...sidefiu,/ Întors spre rana-n care sânger.../ ... Nici cum ai vrea Tu, Doamne, nu-s –/ Copil ce-aşteaptă joc de îngeri/ Visând doar flori şi fluturi Sus/ Uitând de of-uri şi de plângeri..../ Fă o minune, Domnul meu!/ Întoarce-mă-n sfântă pruncie.../ ‘Noieşte-mi chipul dup-al Tău/ Ca să-l păstrez şi-n Veşnicie./", sunt ganduirle tale?....Sunt atat de frumoase!

Mariana spunea...

Da, Ionut, sunt gândurile mele. Mă bucur că îţi plac! Asta îmi dă curaj în a-mi dezvolta acest talant!

Anonim spunea...

Faptul ca va numiti "frate" si "sora", ceea ce eu in ortodoxie am auzit doar la manastire, va da ceva in plus fata de noi cei care nu suntem in "Oastea Domnului"?
Cat de mult gresec ca eu nu-i spun celui de langa mine "frate" si "sora"?

Mariana spunea...

Dragă frate/ soră ,,Anonim", e drept că nu se prea obişnuieşte, deşi la noi în biserică, părintele ne spune ,,fraţi şi surori", dar ce frumoa ar fi! Avem acelaşi Tată, suntem fraţi şi surori, numai că ne-am obişnuit să ne adresăm aşa. Nu e greşit că nu te adresezi aşa! E important să simţi iubire pentru cel de lângă tine, ca pentru un frate sau ca pentru o soră! Apoi, fără să vrei, uneori, îi vei spune cu drag ,,fratele meu", ,,sora mea"
Numai bine! Te mai aşteptăm!

Anonim spunea...

De cand am descoperi blogul tau, asc ult ori de cate ori am timp radio oastea Domnului, nu s-au gandit cei care se ocupa de el sa transmita si pe frecventa radio? Pe intrentet nu au toti acces si e pacat ca nu aud cat mai multi.

Anonim spunea...

Numele meu este (tot) Sorin şi mă bucur frate Ionuţ pentru că apreciezi Radio Oastea Domnului. Mă ocup de acest web-radio şi deocamdată va rămîne doar atît din mai multe motive. Unul ar fi că oricît de "(ne)limitată" ar fi o zonă de acoperire în radio difuziune terestră, tot nu ar fi la fel ca difuziunea destul de largă (internaţională) pe internet. Apoi radio clasic pe FM e aşa numitul radio analogic, în viitorul apropiat avea radio digital, deci oricum e o tehnologie (cea analogică) destinată să moară încet încet. Nu ştiu dacă, d.p.d.v. financiar convine să investeşti în aşa ceva. În schimb, avem deja internetul în aproape toate casele chiar şi internetul mobil. Deja o forma primară de internet avem telefoanele mobile. Acum e cam scump (şi telefoanele compatibile şi conexiunea), dar în viitorul apropiat, vom asculta Radio Oastea Domnului (poate chiar video) direct pe telefoanele mobile...

Unknown spunea...

NU STIU FOARTE MULTE LUCRURI IN LEGATURA CU OASTEA DOMNULUI SI NU MA INTERESEAZA DATE ISTORICE.
EU VREAU SA STIU CONCRET 3 LUCRURI
1-CE ACTIVITATI AVETI
2-UNDE ,IN CARE BISERICI SE DESFASOARA
3-CARE E POZITIA ACTUALA A BISERICII ORTODOXE ROMANE FATA DE OASTEA DOMNULUI , PTR CA MULTI NU SUNT DE ACORD CU FAPTUL CA PRIMITI SI PROTESTANTI INTRE VOI.

Sorin M. spunea...

Asociaţia are următoarele activitati conform statului sau juridic si duhovnicesc:

- participare activa a ostasilor la serviciile religioase din cadrul Bisericii Ortodoxe;
- organizarea de adunari duhovnicesti, în afara serviciilor cultice, în care preotii si mirenii, care adera la idealurile acestei Lucrari sau le simpatizeaza, mediteaza asupra textelor scripturistice în lumina Sfintei Traditii, pentru a patrunde rostul învataturilor crestine si a-si realiza, prin traire, idealul lor - mântuirea;
- catehizarea copiilor si a tineretului;
- activitati cu caracter cultural-crestin;
- lupta împotriva criminalitatii cauzate prin liberalizarea avorturilor;
- protejarea mamei, a copilului si a familiei, prin care Dumnezeu Îsi îndeplineste planurile Sale de mântuire a neamului omenesc
- contribuie la formarea conştiinţei creştine a tinerei generaţii şi să-i trezească responsabilitatea în relaţiile cu DUMNEZEU şi cu semenii ;
- înnoirea omului prin credinţă şi morala creştină, prin împletirea DREPTEI CREDINŢE cu DREAPTA TRĂIRE creştină (a ortodoxiei cu ortopraxia ) ;
- îndrumarea oamenilor către BISERICĂ, spre viaţa în HRISTOS ;
- revigorarea, alături de alte organizaţii ortodoxe, parohii si mănăstiri, a misionarismului laic ( al mirenilor ), a diaconiei, pentru a reduce acţiunea, pe plan, spiritual , a secularizării şi globalizării, a căror influenţă se face simţită tot mai puternic şi la noi în ţară .

Sorin M. spunea...

Poziţia noastră faţă de celelalte culte din afara Biserici Ortodoxe este următoatea:

Conform principiilor Oastei, e necesar sa facem noi, ortodocsii, "evanghelizarea", sa n-o lasam pe mâini straine. Credinta noastra nu este nici din secolul al XVI-lea, nici de la 1700. O avem direct de la Mântuitorul, prin Sfintii Apostoli, respectiv prin Sfântul Apostol Andrei. În veacul de aur al crestinismului, fiecare membru al Bisericii Primare era un misionar, stiind sa dea fiecaruia seama de credinta pe care o slujeste. Numai când fiecare ortodox îsi va cunoaste si-si va trai credinta, vom obtine biruinta asupra evanghelizatorilor de pe stadioane.
Tendinţelor de modernizare apărute în ultimii ani în rândul unor tineri, Oastea Domnului le-a răspuns cu fermitate,insa cum se stie, nu există pădure fără uscături, iar puţinele cazuri unde s-a căzut de la adevărul de credinţă al oastei care este acelaş cu cel al Bisericii Ortodoxe Române, nu trebuie generalizat l-a întreaga lucrare a Oastei Domnului. "Nu urâm pe nimeni! Nu batjocorim credinţa nimănui. Nu dezbinăm adunările lor şi nu vrem să le corupem nici un suflet.
Respectăm fiecăruia dreptul la credinţa pe care şi-o alege. Dar nu mai îngăduim nimănui să se amestece în adunările noastre. Nu mai dăm cuvânt nici unui străin la nici o adunare a Oastei, nici nu îngăduim nici unui frate de al nostru să meargă la ei. Cei ce s-au dus au împrumutat multe rătăciri de la ei şi, venind, au dezbinat cu ele multe suflete de fraţi.
Toţi cei care au făcut până acum aceste greşeli să nu le mai facă, ci să se îndrepte pe calea sănătoasă. Iar cu cei ce nu vor să se îndrepte de bunăvoie, să rupem orice legătură, după cuvântul Sfintelor Scripturi (Tit 1, 10-11 şi 3, 10-11 etc.)...dacă cineva dintre fraţi va avea o altfel de atitudine faţă de Lucrarea Oastei Domnului, arătându-se împotriva învăţăturii şi a credinţei pe care am primit-o de la început, eu unul, după cuvintele Sfintelor Scripturi, voi rupe orice legătură cu el, acum şi pe totdeauna, fiindcă este poruncit de Hristos: şi cine nu ascultă nici de fraţi şi nici de Biserică să-ţi fie ţie ca un păgân şi vameş (Mt. 18, 17). După întâia şi a doua mustrare, depărtează-te de dezbinător (Tit 3, 10). Nici să nu-l primeşti în casă, nici să-i zici bun-venit, ca să nu te faci părtaş păcatelor lui (II In. 10-11). Şi vă îndemn şi pe frăţiile voastre să faceţi acum şi hotărât acest lucru. Acesta este adevărul de astăzi!
Altfel vom fi vinovaţi şi de trecutul, şi de viitorul Oastei. Amin. Slăvit să fie Domnul!" Pentru noi, eceste cuvinte ale fr. Traian Dorz, sunt literă de lege, cine face altfel îşi pierde calitatea de ostaş.

Sorin M. spunea...

" UNDE ,IN CARE BISERICI SE DESFASOARA "
Dupa cum am observat esti din Bucuresti, deaceea îţi recomand să-l cauţi pe părintele Ilie Mirel, care se ocupă de o asociaţie ortodoxă de caritate şi care îţi poate spune mult mai mult despre Oastea Domnului. Daca doresti să-l cauti îl poti contacta pentru inceput aici:

http://asociatiasfantulpolicarp.doodlekit.com/contact

sau poţi merge intr-o dupa amiaza la Biserica Naşterea Maicii Domnului, str: Mărgeanului nr : 107, sect 5 şi să întrebi de programul Asociaţiei ortodoxe "Oastea Domnului"

Unknown spunea...

Multumesc ptr raspunsuri.M-au lamurit .Cu o singura exceptie -care este pozitia oficiala a BOR fata de Oastea Domnului ?

Sorin M. spunea...

"Care este pozitia oficiala a BOR fata de Oastea Domnului ?

Schimbarile petrecute în tara noastra dupa Revolutie, au avut un efect pozitiv si asupra Oastei Domnului, care a fost repusa în drepturile ei. ( in perioada comunista a fost scoasa in afara legii iar membrii ei peresecutati, amandati si inchisi in inchisori)
Primul act emanat din partea Sfântului Sinod, publicat în numarul 1 al ziarului Vestitorul Ortodoxiei din 1990, prevede ca Oastea Domnului sa fie cooptata în activitatea misionara a Bisericii. Urmeaza apoi alte acte reparatorii:
în sedinta Sfântului Sinod din 28 septembrie 1990, Oastea este recunoscuta ca un madular viu si fidel al Bisericii Ortodoxe, aprobându-i-se si statutul de functionare.
În aceeasi sedinta, parintelui Iosif Trifa îi este ridicata nedreapta caterisire si i se reabiliteaza memoria.
Prin sentinta civila nr. 1002 din martie 1990 a Judecatoriei Sibiu, completata cu sentinta civila nr. 626 a aceleiasi Judecatorii, Oastea Domnului devine Persoana Juridica cu caracter neguvernamental si non-profit, având centrul actual în Sibiu. Pâna în 1994, P.S. Sa Serafim Fagarasanul a fost delegat din partea Sfântului Sinod pentru problemele Oastei, iar dupa promovarea în scaunul de Mitropolit pentru Biserica Ortodoxa Româna din Europa Centrala si de Nord, calitatea de delegat i-a revenit P.S. Sale parintelui episcop Calinic de Arges. Parintele prof. dr. Vasile Mihoc iar, mai recent, si P.S. Sa episcop vicar Visarion Rasinareanu, raspund din partea Sfântului Sinod de publicatiile Oastei Domnului.
Prin aprobarea Secretariatului de Stat pentru Culte si a Ministerului Culturii, se înfiinteaza în 1991, la Sibiu Editura "Oastea Domnului", de asemenea cu caracter non-profit si neguvernamental.
În cadrul acesteia apare lunar ziarul "Iisus Biruitorul", iar astazi acesta apare saptamanal cu mentiunea pe manseta ziarului "Apare cu binecuvântarea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.

Unknown spunea...

Multumesc ptr raspunsuri - mi se par bune activitatile voastre ,insa nu cred ca am cum sa particip .

Alexandru spunea...

Doamne ajuta!

Nu-mi vine sa cred - nu exista nici un e-mail de contact... Asta nu e bine pt voi...
As fi vrut sa va spun mai multe despre ceea ce incerc sa fac... Eventual daca imi trimiteti un mesaj...