vineri, 22 ianuarie 2010

ZECE CUVINTE DESPRE IERTARE


  • 1. Este posibil ca persoana pe care eşti supărată să sufere mai mult decât tine pentru că şi-a dat seama că a greşit, şi regretă rău fiindcă empatizează cu tine.
  • 2. În cazul în care persoana care te-a jicnit este impietrită şi nesimţită şi nu o interesează că ţi-a greşit, gândeşte-te că aceste însuşiri îi sunt pedepse cum nu se pot mai cumplite.
  • 3. Când te hotărăşti să ierţi dai lui Dumnezeu posibilitatea să te ierte.
  • 4. Destinul iertării este vindecarea şi liniştirea, în primul rând pentru sufletul tău.
  • 5. Când te înscrii pe cărarea împărătească a iertării dai dovadă de multă nobleţe şi măreţie, fiindcă iertarea este o lucrare a persoanelor cu suflet mare.
  • 6. A ierta nu însemnă să încurajezi răul, ci dimpotrivă, iertarea înseamna a spune celui care ţi-a greşit: „te rog să încetezi de a mai face răul!”. Aşa cum Domnul după ce a iertat pe femeia cea desfrânată i-a zis: „Du-te şi de acum să nu mai păcătuieşti!”
  • 7. Chiar dacă nu te mai poţi împăca cu cel care ţi-a greşit, iartă-l! Că nici Domnul nu S-a împrietenit cu cei care L-au răstignit. Chiar dacă S-a rugat Tatălui ceresc pentru iertarea lor.
  • 8. Nu încerca să te împaci cu cineva înainte de a te gândi la iertare.
  • 9. Şi dacă în urma acestor paşi eşti tot trist trebuie să mai ierţi pe cineva: Iartă-ţi „destinul” care poate nu s-a desfăşurat aşa cum ai fi vrut tu! Iartă-te pe tine de greşelile pentru care acum suferi. „Iartă-L” pe Dumnezeu! Adică impacă-te cu El şi crede că poate să facă din faptele pentru care ai suferit în trecut şi poate suferi şi acum, pricini ale bucuriilor viitoare.
  • 10. Ai iertat pe toţi numai atunci când amintirea faptelor din trecut nu-ţi mai provoacă suferinţă. Dar dacă nu s-a întâmplat acest lucru nu te judeca prea aspru, aceasta înseamnă că inima ta nu s-a tămăduit. Dar fii cu nădejde: „Fiul lui Dumnezeu vindecă pe cei cu inima zdrobită”!

PS: Dacă ai împotriva mea ceva , te rog să mă ierţi!

Spuneam şi eu..., dar este posibil să fie adevărat

Vasilică Nica


3 comentarii:

Miriam spunea...

Deosebite aceste principii!

Ce frumos e să poţi ierta deplin! Să te poţi vindeca de orice rană!...Prin iertarea adevărată, deplină, se reface legătura dintre cei doi parcă mai frumoasă ca mai înainte bucurându-se de încă o calitate descoperită: puterea de a ierta dată de iubire...

Sincer, îmi place aşa de mult să pot ierta mereu, să mă pot elibera pe mine de chinul lăuntric, de resentimente, să îl pot elibera de toate acuzele pe cel ce mi-a greşit..Să pot restabili relaţia, să nu ne mai evităm, să nu ne mai simţim stânjeniţi, să putem să ne privim fără nici o umbră...să zâmbim, să râdem...Da. A ierta înseamnă să poţi şi să râzi cu cel ce ţi-a greşit...E un alt semn al vindecării...

De cele mai multe ori trebuie să hotărâm mental să iertăm, respectând porunca Domnului...Alteori ne ajută iubirea din inimă...Şi de fiecare dată Domnul e lângă noi dându-ne putere potrivit cu voinţa noastră...Alteori ne dă chiar şi voinţa când şi aceasta zace zdrobită de vechile eşecuri...

DoarATAT spunea...

Buna Ziua !
Va doresc Un AN NOU Minunat !
La Multi Ani !
~
Va rog. NU doar pentru "a posta" "ceva" la mine ... ci pentru TRUDA mea de A TRAI alaturi de cei care SE AU "BINE" cu Dumnezeu, VA ROG :
a) solicit SA MA FOLOSESC (inclusiv pe Blogurile mele) de acest material, publicat aici cu titlul : "ZECE CUVINTE DESPRE IERTARE"
b) voi preciza SURSA si AUTORUL
c) de asemenea, il voi folosi (respectand pct. b)...) in cadrul retelelor Ning, unde activez !
~
Va multumesc !
M-ar ajuta mult (un raspuns transant: Da/NU) pe Blogul meu Principal (Nici nu stiu DACA mai este vazut in Blogosfera !):
http://corneliusrosca.blogspot.com/
si ATENTIE, adresa de Profil:
http://www.blogger.com/profile/12637013553674152721
~
Doamne ajuta !
amin.
{ PS: va rog sa-mi amintiti ... titlul ! A inceput sa ma "lase" memoria ! Va multumesc.)
~
23.01.2010.6 ~ 00:30 AM }

DoarATAT spunea...

Va rog sa tineti CONT :
A trebuit sa folosesc DE DOUA ORI, "Verificarea Cuvintelor", desi NU AM GRESIT cu nimic la prima introducere !
~,00:33 AM
~,