vineri, 30 octombrie 2009

,,Cânta o pasăre măiastră"....dacă e vineri, e poezie...


Cânta o pasăre măiastră,
de Golgota, duios cânta,
de taina cerului sihastră,
de pacea şi iertarea noastră
atât de limpede cânta,
că doina dulce şi măiastră
din glasul ei mă fermeca.

Din calea mea, pierdută-n lume,
o clipă m-am oprit s-ascult;
şi nu mai ştiu ce-a fost anume,
părea că-s numai eu pe lume,
aşa mă fermeca de mult,
uitasem unde sunt şi cum e
şi nu mă săturam s-ascult.

Duiosul viers, pe nesimţite,
am început să-l cânt şi eu;
prin sfâşierile cumplite,
cu râu de lacrimi neoprite,
în viersuri, eu m-am frânt mereu;
cântarea Jertfei preaiubite
m-a întâlnit cu Dumnezeu.

Cu cântul păsării măiestre
şi astăzi întristarea-mi stâng,
când vântu-mi suflă la ferestre
şi-mi spune-a Golgotei poveste,
în viers bucăţi de suflet frâng.
Prin doina păsării măiestre
mă rog adânc şi cânt şi plâng...
( Traian Dorz )


Iată şi melodia:
Interpret: Soprana Marilena Chircă - în catedrala din Arad

Niciun comentariu: