vineri, 14 august 2009

Întrebări - tu cum răspunzi? ( II )


- "Dragul meu, ceea ce îţi spun ţie îmi spun şi mie şi le spun tuturor:flămânzii s-au scârbit de vorbe: ei vor pâine;lumea s-a săturat de predici: ea are nevoie de Hristos.Oare numai noi nu ne-am săturat?De ce nu înţelegem noi înşine ceea ce ne luptăm să-i facem pe allţii să înţeleagă!Părintele Iosif ne-a spus nouă că Oastea Domnului este aflarea şi vestirea lui Iisus cel Răstignit.Ce înseamnă asta?...Prin ce va cunoaşte apoi lumea că noi suntem ai lui Hristos?"
(Traian Dorz - din cartea " Hristos modelul vieţii noastre ")

- "...a zis Iisus lui Simon-Petru: Simone, fiul lui Iona, Mă iubeşti tu mai mult decât aceştia? El I-a răspuns: Da, Doamne, Tu ştii că Te iubesc. Zis-a lui: Paşte mieluşeii Mei. Iisus i-a zis iarăşi, a doua oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubeşti? El I-a zis: Da, Doamne, Tu ştii că Te iubesc. Zis-a Iisus lui: Păstoreşte oile Mele. Iisus i-a zis a treia oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubeşti? Petru s-a întristat, că i-a zis a treia oară: Mă iubeşti? şi I-a zis: Doamne, Tu ştii toate. Tu ştii că Te iubesc. Iisus i-a zis: Paşte oile Mele. ( Ioan 21, 15 -17 )
Iată în aceste versete un test al dragostei pe care Sf. Ap. Petru l-a trecut. Citind aceste versete încearcă să pui în locul numelui Sf. Petru numele tău. Ce răspuns ai da tu la întrebarile Domnului Iisus ?Cât de mare este măsura dragostei tale pentru Domnul ?

- Ştii tu cât este de înalt cerul deasupra ta?
Ştii tu cât de aproape îţi este Dumnezeu?
Ştii tu că depinde numai de tine dacă înaintezi sau baţi pasul pe loc?

- Când a fost ultima oara când ai spus "te iubesc" din toată inima?
Spun " din toată inima" pentru că se poate şi să spui "te iubesc " doar ca să scapi de gura prietenei sau soţiei(soţului)
Cum trebuie să fie acel te iubesc din inimă?
Pe moment?
Permanent?

- Hristos este lângă tine. dar cine ştie cât de puţin!
Tu nu vrei să preţuieşti acest har?...Ce vei face când Se va duce El?
Nu-L lăsa să plece. Vino acum, până încă poţi...

- ,,Frate, ai tu lumina vieţii?
Soră, luminează viaţa ta?
Duce viaţa voastră în ea lumină pe unde merg paşii voştri, pe unde locuiţi, pe unde lucraţi şi pe unde vieţuiţi peintre oameni?
Nu vă întreb dacă duceţi lumină prin predicile voastre, prin vorbele voastre, prin scrisul vostru..., ci dacă purtările voastre, tăcerea voastră, lucrarea şi faptele voastre fac să se nască în alţii dorinţa după lumină şi lumina însăşi! Străluciţi voi ca nişte lumini noi în lume?( Filip. 2, 15). Doar aceasta este dovada că voi trăiţi în lumina lui Hristos: dacă luminaţi. Căci, dacă eşti soare, chiar dacă ai fi numai un ciob de sticlă, tu, până departe, te vei vedea strălucind! Lumina Lui te va face luminos.” ( Traian Dorz, ,,Hristos – Luminătorul nostru”, pag.92)

Niciun comentariu: