sâmbătă, 29 august 2009

Întrebări - tu cum răspunzi? ( III )


- "...Tu mi-ai şoptit: Îţi mulţumesc, dar oare o să ţie?
Dup-o-ncercare, dup-un an ori dup-o ispitire, nu va ajunge-o vorbă-n van şi-un vis a ta iubire?..."
(Traian Dorz - poezia "Ţi-am spus, Iisuse" )
- Un om şi-a riscat viaţa, înotând printre nişte valuri uriaşe şi puternice ca să salveze pe un tânar care fusese dus de valuri în larg. După ce tânărul şi-a revenit din aceasta experienţă zguduitoare, s-a adresat cu recunoştiinţă omului care îi salvase viaţa:
-Mulţumesc pentru că mi-ai salvat viaţa!
Omul s-a uitat ţintă în ochii tânărului şi i-a spus…
-Mă bucur că te-am putut salva! Acuma te rog însă să traieşti viaţa în aşa fel încât să fie meritat sacrificiul şi pericolul la care m-am expus salvându-ţi viaţa.....
Mă întreb mereu…Trăim noi în aşa fel încât să se fi meritat Jertfa Domnului Iisus?
- „Vino, Doamne, şi fă Tu în mine şi cu mine ce eu am tot încercat să fac fără Tine, sau încercând să Te transform în sluga dorinţelor mele care mă afundau şi mai mult în suferinţă şi nedumerire! Vino, Doamne! Iată, mă dau în mâinile Tale care m-au zidit şi Te rog, învaţă-mă să fac voia Ta! Sunt gata să Te ascult! Ajută neputinţei mele!”.
Dacă rostind rugăciunea de mai sus, simţim împotrivire lăuntrică, este momentul să ne întrebăm ce anume nu putem?
- Toma D’Aquino, spunea printre altele: "Am pe prietenul meu în mine şi eu sunt cu el. "
Putem spune şi noi la fel despre Domnul Iisus, cel care ne-a spus atât de frumos: " Voi sunteţi prietenii Mei"? (Ioan 15, 14)
- Bunătatea este capacitatea ta ca atunci când ceilalţi au greşit, sau sunt răi cu tine, să le zâmbeşti amabil, cu delicateţe şi să fii bun cu ei.
Câţi dintre noi ar face lucru acesta…..?
- Fiecare dintre noi are amintiri despre prieteni care ne-au dezamăgit. Care este motivul pentru care se ajunge aici?
Cât de vinovaţi suntem noi?
- Păstrez resentimente din ziua precedentă? Am învăţat eu, oare, că a iubi înseamnă a ierta deplin, deplin?...
- Ce urme , ce miresme las în urma trecerii mele printre semenii mei? Am îcălţămintea Evangheliei păcii? Port cu mine parfum de Cer?
- Iubirea din sufletul meu reprezintă Adevărul?
Adevărul din mintea mea oglindeşte Iubirea?
- Care îmi este dorinţa cea mai ascunsă a inimii? E ceva după voia Lui Dumnezeu?...

Întrebări - tu cum răspunzi?...

Întrebări - tu cum răspunzi? ( II )


Niciun comentariu: