miercuri, 22 noiembrie 2023

Viata între două răsărituri de soare

 


Atunci când ajungi la vârsta de 50 de ani  ai tendința să faci următoarele trei lucruri:

1.      Să te uiți ”în spate”, la ce a fost, le ce ai fost, la ce ai trăit și cum ai trăit.

2.      Să te uiți ”în prezent”

3.      Să te te uiți în față, întrebător: Câte din cele ce au fost vor mai fi? Câte din cele ce sunt vor mai rămâne? Cum va fi crucea mea, mai ușoară, sau mai grea? Câți prieteni voi mai pierde? Câți prieteni voi mai câștiga?...

 

Ei bine, pentru un copil al lui Dumnezeu, împlinirea vârstei de 50 de ani, e un moment binecuvântat. Mă uit cu drag în urmă și spun recunoscător lui Dumnezeu și tuturor semenilor mei de aproape sau de mai departe, că în toți acești ani trecuți, am învățat să apreciez mai mult timpul petrecut împreună cu ei și cu Dumnezeu. Am înțeles de ce Dumnezeu a scos în calea mea oameni deosebiți. Nu a fost la întâmplare nimic, nici plecarea mamei la vârsta de un an, nici prietenul X din gara Brașov, nici cei de mai târziu. Dumnezeu a trimis oameni cu mesaje clare în diferitele etape ale vieții mele care într-un fel sau altul au întărit cuvintele Sf. Ap. Pavel: ”Deci luaţi seama cu grijă, cum umblaţi, nu ca nişte neînţelepţi, ci ca cei înţelepţi” (Efeseni 5, 15)

 

În prezent, datorită acestor oameni, pe primul loc în viața mea, vreau să cred că este Dumnezeu, după care urmează familia trupească și apoi cea sufletească la fel de importantă. În virtutea acestor prime priorități, după care evident urmează și altele, mă străduiesc să răscumpăr vremea căci zilele sunt rele și să nu fiu ca cei fără de minte, ci înţelegând care este voia Domnului ( Efeseni 5,16-17).

 

Sunt conștient că trecutul și prezentul modelează viitorul, deaceea voi pune la temeila viitorilor ani același îndemn după care mi-am călăuzit pașii până astăzi: ”Vorbiţi între voi în psalmi şi în laude şi în cântări duhovniceşti, lăudând şi cântând Domnului, în inimile voastre” ( Efeseni 5,19), conștient că numai așa voi putea împlini pe mai departe următorul îndemn ce urmează celui de mai sus: ”Mulţumind totdeauna pentru toate întru numele Domnului nostru Iisus Hristos, lui Dumnezeu (şi) Tatăl.” (Efeseni 5,20)

 

Frații mei dragi, rugați-vă pentru mine să trăisc o viață cu Domnul! Așa cum Dumnezeu mă așteaptă ca un tată iubitor cu brațele deschise, așa vă aștept  și eu, ca un fiu și ca un frate, cu inima largă (2 Cor. 6, 13). Vă aștept, plâng şi mă rog Domnului prin versurile fratelui Traian:

 

”Vreau să iubesc, Iisuse, pe toţi pân’ la sfârşit…

Chiar dacă şi aceia ce-odată m-au iubit

Călca-vor prin noroaie pe sufletu-mi zdrobit

Vreau să-i iubesc , Iisuse, vreau până la sfârşit!!!

 

Vreau pururi fraţi şi prieteni pe toţi să mi-i socot

Din inima întreagă şi sufletul meu tot!..

Chiar când zdrobit pe drumuri nici plânge n-o să pot,

Vreau fraţi, vreau fraţi, Iisuse, şi prieteni să-i socot!...” ( Traian Dorz)

 

Astăzi când auzim peste tot colinda "Cerul şi pământul", frații mei dragi, prieteni și semeni, haideți să mergem uniți și împreună spre raiul cel de sus. Doar împreună putem vedea dincolo de colind pe Dumnezeu, cel ce s-a urcat pe cruce.

 

Slăvit să fie Domnul și iertare tuturor!

 

 

Sorin Micuțiu / 23.11.2023

Un comentariu:

florin spunea...

la mulți ani binecuvântați, cu Domnul! Măicuța Domnului să vă poarte de grijă mereu pe calea mântuirii.