luni, 11 februarie 2013

A plecat dintre noi poetul Cornel Armeanu!



"Ca să poţi curăţa trandafirii de spini,
 Nu uita să te speli cu iubire pe faţă"

Acesta este motto-ul volumului de poezi "Călător între două lumini" al prietenului, colegului dar mai ales al părintelui nostru, Cornel Armeanu. Rămas fără cuvinte, recitesc in soapta poemul "Ultima ninsoare" din volumul mai sus amintit:


"Mâine când va ninge, să nu mai m-aştepţi, 
Mă voiu pierde-n somnul sănilor de gheaţă. 
Vor veni la tine pictori şi poeţi, 
Să le pui pe masă cartea mea de ceaţă. 

Vor veni, desigur, mai apoi şi alţi 
Curioşi la uşa aşteptării tale. 
Să-i primeşti în casă într'o zi de marţi, 
Vin din cel mai negru toarnă-le-n pocale.

Candelabrul fie mult mai luminos,
Vor veni la tine pelerini o mie.
Să le spui c-azi-noapte ai visat frumos, 
Dar nimic din cartea închinată ţie. 

Mâine când va ninge, să priveşti pe geam 
Cum îşi cerne viaţa ultima ninsoare!
Eu mai am, iubito, de parcurs, mai am 
Un troian şi încă un hotar de sare." 

Mulţumim Cornel pentru tot ce ai făcut pentru atelierul Lira21 şi nu numai...
mulţumim pentru poeziile şi cărţile lăsate nouă, adevărate valori, cere ne-au şi ne vor răscoli şi pe mai departe fiinţa...
multumim pentru îmbrăţişarea caldă, părintească şi prietenească, de pe scările Bibliotecii Metropolitane din Bucureşti... 
mulţumim pentru exemplul de smerenie pe care ni l-aţi dat fiecăruia dintre noi... 
şi pentru încă multe altele neştiute înca de noi...
Mulţumim... 

Şi dacă n-am ştiut cum să vă mulţumim cât aţi fost printre noi... ne rugăm milostivului Dumnezeu să ne fericeasca a o face în Împărăţia Veşniciei...

La revedere Maestre!!!

"Rândurile de mai jos aş fi dorit să le citiţi după moartea mea într-o cărţulie autobiografică, dar dacă regulamentul acestui site cere aşa ceva, mă conformez. (spunea maestrul Cornel Armneanu, în anul 2012)
- Colegiul naţional „Unirea” Turnu Măgurele
- Şcoala de chimie pentru meseria de operator chimist
- Grupul Şcolar CFR Iaşi, secţia mişcare-comercial

- Şcoala populară de artă Iaşi, secţia regie teatru
- Şcoala de mineri Baia Mare
- Colegiul Renton, SUA
Meserii practicate: scurtă vreme redactor la secţia cultură, ziarul regional Zori Noi - Suceava, operator chimist, impresar artistic, magaziner comercial gara Iaşi, laborant chimist, vagonetar la mina Lonea din Valea Jiului, muncitor la pădure zona Băile Tuşnad, ţapinar alături de o echipă de oşeni în Ţara Haţegului, miner la mina Săsar din Baia Mare, zugrav liber profesionist, pictor de ocazie... şi alte lucruri mărunte.
Activitatea literară:
- debut în ziarul regional Steagul Roşu - Bucureşti, 1965
- prima înregistrare la radio, emisiunea Moment Poetic,1965 - redactor şi realizator, poetul Gheorghe Tomozei
- al doilea „debut” în revista Ramuri, 1965 - recomandat de poetul Miron Radu Paraschivescu
- premiul II la Concursul regional de creaţie - Bucureşti - preşedintele juriului, poetul Nicolae Tăutu
- premiul II la Festivalul de poezie „Întâlnire cu Istoria” - Orăştie, 1977
- premiul I la Festivalul de poezie - Băile Herculane
- premiul I la Zilele Liviu Rebreanu - Târgu Mureş - (cu această ocazie am cunoscut-o pe fiica lui Liviu Rebreanu)
- premiul II la prima ediţie a Festivalului Internaţional de poezie de la Sighetu Marmaţiei
- marele premiu la Festivalul „Panait Cerna” - Tulcea
- apariţii în mai multe antologii de poezie din Slobozia, Miercurea Ciuc, Baia Mare, Iaşi, Tulcea... etc.
Apariţii în presă: ziarul Steagul Roşu - Bucureşti, Ramuri, Tribuna, Luceafărul, Cronica, Vatra, Orizont, Tomis, Opinia studenţească - Iaşi (semnând cu pseudonimul Laurenţiu Tăun), Albina, Clubul, Informaţia Harghitei, Graiul Maramureşului... şi altele
- în 1986 apare la editura Litera volumul „Călător între două lumini”, versuri - carte retrasă de pe piaţă, la ordinul Securităţii
- în anul 2011 apare la editura Anamarol volumul „Labirintul iubirii”, versuri
- apariţii în străinătate: Germania (fosta RFG), Spania, Anglia (în revista Românul Liber, fondată şi condusă de Ion Raţiu), SUA
- nu sunt membru al Uniunii Scriitorilor din România (probabil nu voi fi niciodată)
Starea actuală prezentă: probleme de sănătate, iar din 21 aprilie 2010 încoace... homeless - (evacuat silit din propria-mi casă)
- am trei copii, două fete şi-un băiat, (plus trei nepoţi) toţi la casele lor, cu rostul lor
- mama mea locuieşte în Iaşi, are 88 de ani"

 din volumul " A treia carte. Poezii" - Antologia cenaclului literar Lira 21 - o selecţie de Cristina Ştefan - 2012 - Art Book


E posibil

E posibil să cadă frunza mea de acum
E posibil să urce frumza mea un alt drum
Totul este posibil, dacă poţi să înţelegi
Că pe lume mai sunt, da, mai sunt nişte legi.

Pentru satrea de-a fi, am să fac tot ce pot,
Pregătit mi-i bagajul cu cuvinte cu tot.
Vor sufla peste mine uragane, furtuni...
Nu vă temeţi, prieteni, mai există minuni.

S-ar putea să mă-ntorc mai bogat printre voi
Mai bătrân, dar mai tânăr cu câteva ploi.
Eu aşa mă petrec, că aşa-i datul meu,
Am râvnit ca să fiu şi n-am fost curubeu.

Cine sunt eu, cine-s eu? Nu vă mai obosiţi;Eu sunt numai ecoul, pe când voi vă treziţi.
Anii trec, vine vremea să mă-ntorc în cuvânt
Cât nu e prea târziu şi mai sunt pe pământ.

de Cornel Armeanu

2 comentarii:

Vasile Dumitru spunea...

Dumnezeu sa il odihneasca!

mariperijoc spunea...

Inca o stea se intoarce acasa!Dumnezeu sa il odihneasca in pace!