Dacã Hristos este Noul Adam,
Biserica cea nãscutã din coasta Lui este noua Evã. El, Viața și Capul Ei. Ea,
Rodul și Trupul Lui duhovnicesc și etern.
Biserica s-a nãscut prin
Voința Tatãlui, dar din Ființa Fiului, prin Lucrarea Duhului Sfânt.
Și dupã cum în Hristos -
Mirele Bisericii - existã douã Firi, cea omeneascã și cea duhovniceascã, cea
vãzutã și cea nevãzutã, tot așa este și cu Biserica, Mireasa Lui (Efes. 5,
23-25).
Biserica este acum în lume
ca o sculpturã încã în lucru. Duhul Sfânt, Slãvitul Maestru Ceresc, încã
lucreazã la aceastã Operã, fãcând din “pietre,
fii ai lui Avraam” - dupã profeția Mântuitorului (Matei 3, 9).
Paravane și forme și
instituþii omenești învãluie pe dinafarã aceastã lucrare tainicã ce se desfãșoarã
prin Puterea lui Dumnezeu în chip nevãzut, înãuntrul tuturor acestora.
Dar va veni o zi când Opera
aceasta va fi terminatã. În ziua aceea toate acoperitorile care o ascund și o
apãrã acum de privirile lumii - vor fi înlãturate.
Abia atunci aceastã divinã
Operã la care Dumnezeu lucreazã cu atâta dragoste acum, - va putea fi vãzutã în
toatã frumusețea ei.
Biserica Domnului este acum
în lume și ca o clãdire încã în lucru. Pe dinafarã nu se vãd acum decât schele și
moloz. Însã Marele Meșter și Ziditor al ei care este Dumnezeu, lucreazã
înãuntrul acestor schelãrii cu o mare putere, cu o mare dragoste și cu o mare
grabã, pentru desãvârșirea Casei Lui, lucreazã pânã la întregirea numãrului
celor aleși și pânã la finisarea acestei Construcții Slãvite, în care Toatã Sfânta
Treime este interesatã.
Și în care toate puterile
cerești sunt angajate (Matei 16, 18; Efes. 2, 20-22; 1 Petru 2, 5).
Va veni o clipã când toatã
aceastã Slãvitã Construcție va fi terminatã. Cînd se va auzi încã o datã acel
strigãt: “S-a sfârșit” - ca o ușurare
și ca o sentințã.
În clipa aceea, tot ceea
ce-o acopere acum, tot ce o împovãreazã și o urâțește acum, va fi înlãturat pe
totdeauna, prin lucrarea curãțitoare a focului (1 Cor. 3, 10-15).
Atunci Focul din Ziua
Domnului va arde tot ce este în ea gunoi acum la vedere. Tot ce este acum pe
dinafarã întunecat, ușuratic și stricãtor. Tot ce este lemn, fân și trestie.
Dar va lãmuri, dându-i o veșnicã strãlucire, tot ce este acum ascuns înãuntru,
prețios, curat și durabil.
Tot ce este aur, argint și
mãrgãritare...
În lucrarea tainicã de
alegere, de cioplire, de finisare a acestor “pietre vii” din care Dumnezeu Duhul Sfânt zidește acum Casa lui
Dumnezeu care este Biserica, - El are nevoie de împreunã-lucrãtori.
Acești împreunã-lucrãtori cu
Dumnezeu, sunt oamenii binecuvîntați pe care El i-a ales, prin care lucreazã și
de care Se folosește ca de niște vase sfinte, ca de niște unelte duhovnicești
pentru aceastã mare și cereascã Operã, care a început în Ziua Rusaliilor, la Pogorârea
Duhului Sfânt.
Primii și cei mai minunați
împreunã-lucrãtori ai lui Dumnezeu în Biserica lui Dumnezeu care este Stâlpul și
Temelia Adevãrului (1 Tim. 3, 15) - au fost apostolii.
Ei au fost chemați și
pregãtiți de Domnul și Mântuitorul Iisus Hristos, dar umpluți de putere și
trimiși de Duhul Sfânt (Marcu 3, 14; Ioan 17, 18; Luca 10, 16; 1 Cor. 3, 9; 2
Cor. 6, 1).
Apoi, dupã sfinții apostoli,
au fost urmașii lor.
Apoi, dupã ei, urmașii
acestora.
Și apoi alții și alții pânã
la sfârșitul vremii acestui har și al acestei lucrãri, când Domnul Hristos iarãși
va sã vinã cu mãrire, sã judece vii și morții și sã-și așeze Împãrãția Sa, care
nu va mai avea sfârșit...
Acești lucrãtori și
mãrturisitori vrednici și vii în Hristos (Efes. 2, 5), care trãiesc o viațã
nouã (Rom. 6, 4) având ca rod sfințirea (Rom. 6, 22) umblând dupã lucrurile
Duhului (Rom. 8, 6) și prin viața cãrora este proslãvit Hristos (Filip. 1, 20) –
aceștia zic, - împreunã cu toți acei care le urmeazã îndeaproape pilda vieții
lor, ca rod și plinãtate în Hristos, - alcãtuiesc Biserica cea vie, Trupul Cel
Viu și Duhovnicesc al lui Hristos (Rom. 12, 5).
Templul lui Dumnezeu (1 Cor.
3, 16).
Lãcașul lui Dumnezeu prin
Duhul (Efes. 2, 22).
Casa cea nouã și veșnicã a
lui Dumnezeu (Evrei 3, 6).
Oamenii care trãiesc dupã poftele firii pãmântești
(Gal. 5, 14-21) și care umblã dupã lucrurile lumești, ascultând de diavolul (Ioan
8, 44), - sunt strãini de Dumnezeu, sunt niște copii ai mâniei și niște morți
în pãcatele lor (Efes. 2, 1; Col. 2, 13).
Aceștia sunt “molozul și schelãriile”, grãmezile de
materiale care pot pãrea cã fac și ei parte din Casa lui Dumnezeu - unii din ei
chiar sunt aleși și folosiți în construcția Casei, - dar care dacã rãmân tot în
starea de moloz pânã la sfârșitul vieții lor, fãrã a deveni niște pãrtași la
aceeași credințã vie, - nu vor moșteni viața.
Fãrã a se naște din nou - nu
vor fi mântuiți (Ioan 3, 3; Tit 3, 5; Iacov 1, 18; 1 Petru 1, 23).
Fãrã a se face pãrtași firii
și sfințeniei lui Dumnezeu (Evrei 12, 10) - vor sfîrși prin a fi înlãturați.
Soarta acestora va fi soarta
materialului nefolositor (1 Cor. 3, 15).
Soarta neghinei smulse și
uscate (Matei 13, 41-42).
Soarta celor gãsiți
necredincioși în lucrul încredințat lor (Matei 24, 48-51).
Lucrarea Harului
Dumnezeiesc, prin puterea Cuvântului și a Duhului Sfânt și prin slujitorii Sãi
credincioși, este ca toți cei care mai pot fi salvați din mijlocul acelora ce
trãiesc în pãcat, sã fie aduși la pãrtãșia vie cu Hristos spre a fi transformați
din niște robi ai întunericului în niște fii ai Luminii și din niște osândiți
de sub puterea lui satana, în niște izbãviți ai Crucii lui Hristos (Fap. Ap.
26, 18).
Aceștia sunt ostașii
Domnului.
Doamne Iisuse, Te rugãm sã
ne faci pe toți niște astfel de ostași ai Tãi.
Amin.
Traian Dorz, din ”Credința
încununată„
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu