vineri, 16 septembrie 2011

000.000

În legătură cu aceste zerouri (nimicuri), numere ce înseamnă de şase ori tot nimica, iată ce a păţit un om: se întâlni odată cu un filozof şi începu a-i înşira laude despre femeia lui.
 -Nevasta mea e frumoasă! zise omul.
 La asta, înţeleptul scrise pe hârtie un 0, adică o nimica.
 -Nevasta mea e bogată...
 Filozoful mai scrise un zero: 00.
 -Femeia mea e de neam mare...
 Filozoful mai scrise un zero: 000.
 -Femeia mea e cuminte...
 Filozoful mai scrise un zero: 0.000.
 -Femeia mea e harnică...
 Filozoful mai scrise un zero: 00.000.
 -Femeia mea e blândă...
 Filozoful mai scrise un zero: 000.000.
 Acum erau şase zerouri lângă olaltă, adică de şase ori tot nimica. Atunci omul mai adaugă:
 -Femeia mea e o femeie cu frică de Dumnezeu şi cu purtări curate!
 La asta, filozoful scrise 1 înaintea celor şase zerouri: 1.000.000.
 Prin asta, cele şase zerouri deodată căpătară preţ şi se făcură un milion.
 Poate să aibă o femeie sau un om oricât de multe şi bune însuşiri; ele n-ajung nimic, dacă nu stau în fruntea lor credinţa, morala şi purtările bune.

Părintele Iosif Trifa
din „Tâlcuirea Evangheliilor Duminicilor de peste an”

Niciun comentariu: