luni, 2 noiembrie 2009

Prietenul adevărat iubeşte oricând...




,,În cartea Proverbe, cap. 17, v. 7 se spune aşa: "Prietenul adevărat iubeşte oricînd şi în nenorocire ajunge ca un frate"
Dar, prietenia înseamnă mai mult decât a avea un umăr pe care să plângi. Domnul Iisus a câştigat afecţiunea celor din jur prin faptul că le dezvăluia sentimentele Sale. El a lăsat să se întrevadă că-şi dorea iubirea celor din jur şi nu S-a simţit jenat să-şi deschidă inima faţă de cei în care avea încredere. Dar asta nu înseamnă că trebuie să-ţi dezvălui sentimentele tale tuturor celor pe care îi întâlneşti, ci mai degrabă trebuie să fii sincer cu fiecare, să manifeşti înţelegere faţă de cei din jur, esenţial pentru începutul unei prietenii adevărate.
Prietenia costă timp şi sentimente...trebuie să fii dispus să dăruieşti. Preţul pe care-l cere o prietenie, este însă negociabil în comparaţie cu preţul pe care-l cere lipsa de iubire - o viaţă goală şi însingurată.
Aşadar, să dăruim ceva din noi înşine, făcându-ne timp să-i ascultăm pe ceilalţi arătîndu-le în felul acesta că îi iubim sincer, fără să aşteptăm nimic în schimb. Prietenia nu trebuie cerută, ea trebuie să vină sinceră, din lăuntru fiecăruia dintre noi. Dacă vom dăruii iubire şi vom avea răbdare să aşteptăm, odată şi odată cineva tot va spune la fel ca Domnul Iisus: "Voi sunteşi prietenii Mei"(Ioan 13, 14)

Ieri a fost ziua unei cunoştinţe, i-am dăruit o carte pe care i-am scris: "Aş vrea să-ţi las o amintire... O floare?...dar e prea puţin!...O stea?...dar care?....ceru-i plin de stele şi nu ştiu care dintre ele ţi-ar plăcea...Dar ca să-ţi aduci aminte de mine, cred că cel mai important sfat pe care ţi-l pot dat este: "Rămâi prieten cu Iisus", pentru că dacă vei fi prieten cu El, am şanse şi eu la prietenia ta."

,,Doamne ajută-mă să nu uit şi să nu uităm nici unii, că una dintre cele mai mari binecuvântării ale acestei vieţi este prietenia şi una dintre bucuriile prieteniei este de-a avea cui încredinţa o taină!"


PS.Textul de mai sus îi aparţine lui Sorin M.

2 comentarii:

Miriam spunea...

Eu cred că prietenia adevărată o pot avea doar creştinii adevăraţi, creştinii care se bucură de prietenia Domnului Iisus. Altfel, totul riscă să fie compromis...are grijă cel rău de asta...
Dacă privim la Domnul Iisus, vom învăţa ce e adevărata prietenie, cea care te odihneşte, care te sfinţeşte, care te vrea în Veşnicie...
Pentru mine prietenii sunt o binecuvântare...Mă învaţă ce înseamnă să dăruiesc fără să aştept nimic în schimb, mă învaţă să am inima deschisă, să am încredere, să îmi exprim sentimentele fără frica de judecată, dar cu speranţa de susţinere şi de îndrumare.
Prietenia nu se cere...se câştigă...sau aş spune că ea chiar există de mult...trebuie doar să intrăm în ea, să o redescoperim.

Bine spui că prietenia are nevoie de timp pentru a se clădi, pentru a creşte, şi mai ales, pentru a fi pentru celălalt o plăcută odihnire...Să investim timp, timp de calitate...să investim încredere...să investim iubire agape...
Eu consider că un lucru deosebit pe care îl putem face pentru prieteni, este să ne rugăm pentru ei, şi cu ei, când avem posibiltatea...

Exceptională dedicaţie pe cartea-cadou!
Rezum: prietenia binecuvântată e în trei:cei doi şi Hristos...O altă ,,trinitate" după spusele pr. Dumitru Stăniloaie...eu, Tu, şi El, Tu care eşti mai presus de mine, şi El, care e mai presus de noi doi...

Doamne, câte lucruri şi stări minunate pregăteşti Tu pentru noi!Mulţumim! Învaţă-ne cum să dăruim prietenia noastră, şi cum să o primim ca să Îţi facă cinste numelui Tău!

Fr Dorin spunea...

Cine cauta prieteni fara cusur, ramane fara prieteni.

Cunoaste-ti prietenii pentru ai putea iubi, si dusmanii pentru ai stapani.

Cine are un prieten bun nu mai are nevoie de oglinda.

Iubeste-ti prietenul cu masura, caci intr’o zi s-ar putea sa iti fie dusman, si urasteti dusmanul cu masura, caci intr’o zi s-ar putea sa iti fie prieten..

Daca ai un prieten frecventeaza-l, fiindca spinii si maracinii cresc repede pe drumul neumblat.

Cand cumperi un cal, uita-te la gura lui, cand iti alegi un prieten, uita-te la sufletul lui.

Un prieten este unul care iti stie toate defectele si mai are ochi sa iti vada si calitatile.(N. Titulescu)

Cel mai mare lucru pe care il poti face pentru un prieten nu este sa-i dai din bogatiile tale, ci sa i le scoti la iveala pe cele care sunt ascunse in el insusi. (Benjamin Disraeli)
Prietenia este o floare rara si de mare pret daca am gasit-o s-o pastram cu multa grija ferindu-o de ,,bruma'',sa luam din parfumul ei facand din viata noastra o vesnica primavara . ,,Ajuta-ne Doamne sa gasim aceste minunate flori crescute de Mana Ta ,sa le putem pastra cu dragoste iar la sfarsit sa -Ti putem aduce nu o singura floare ci un mare buchet''.AMIN