Hristos ne cere întâi
inima, şi numai dupã aceea ne cere slujba noastrã. Cine face o slujbã fãrã
inimã acela este un slujbaş netrebnic şi va face o slujbã netrebnicã, atât
pentru Dumnezeu cât şi pentru semenii sãi.
Unii au arãtat, dar
alţii n-au arãtat încã ce poate face harul lui Dumnezeu prin cei ce-şi predau
Lui toatã inima lor. În fiecare loc unde citim în Cuvântul Sfânt ori suntem
într-un loc sfânt, ori într-o adunare sfântã, aceasta este totdeauna cea mai
dintâi şi cea mai puternicã dorinţã şi cerere a lui Dumnezeu: - Fiule, dã-Mi
inima ta! Dã-Mi toatã inima ta.
Inima omului are cel puţin trei compartimente - nu numai unul. Primul compartiment este cel al cuvintelor, este conştientul omului. Partea aceasta mulţi o aduc la Dumnezeu şi în acest compartiment mulţi Îl primesc pe Domnul. Vorbesc despre El şi Îi promit multe cu vorba.
Inima omului are cel puţin trei compartimente - nu numai unul. Primul compartiment este cel al cuvintelor, este conştientul omului. Partea aceasta mulţi o aduc la Dumnezeu şi în acest compartiment mulţi Îl primesc pe Domnul. Vorbesc despre El şi Îi promit multe cu vorba.
Partea a doua a
inimii, compartimentul din mijloc, este cel al gândurilor, este subconştientul omului.
Partea aceasta la mulţi oameni este mereu închisã şi ascunsã, spre a nu se
vedea ce se face acolo şi ce zace. Mulţi oameni îşi aduc la lumina Domnului
vorbele lor, dar nu-şi aduc în faţa şi sub stãpânirea Lui cele mai multe din
gândurile lor. În subconştientul multor oameni zac atâtea gânduri pe care
omul nu le spune niciodatã deplin lui Dumnezeu.
Partea a treia şi cea
mai adâncã a inimii omului, este compartimentul inconştientului sãu. Sinele
cel mai profund, locul simţurilor, a instinctelor, a reflexelor de unde
izbucnesc toate, de unde ies toate, unde este rãdãcina tuturor actelor
fireşti ale omului.
În acest compartiment
al inimii lor, Îl primesc pe Hristos numai cei puţini, cei în care Hristos
face apoi operaţia cea divinã, înnoirea cea sfântã, transformarea cea
Dumnezeiascã.
Cuvântul lui Dumnezeu,
care este sabia cea cu douã tãişuri care pãtrunde pânã acolo cã desparte
sufletul şi duhul, încheieturile şi mãduva, gândurile şi simţirile inimii
(Evrei 4,12)... Adicã subconştientul şi inconştientul, sinele cel profund al
omului, de care a spus Mântuitorul nostru Iisus Hristos cã trebuie sã ne
lepãdãm noi neapãrat când venim la El (Matei 16,24).
Oricine nu-L primeşte
pe Hristos pânã în compartimentul din fundul inimii sale, acela în zadar zice
cã este creştin. Rãdãcina rãului acolo este în adâncul inimii şi oricine nu
scoate rãdãcina, în zadar taie lãstarii.
Cei mai mulţi oameni
cautã sã taie numai lãstarii de la suprafaţã, sã recunoascã şi sã
mãrturiseascã doar pãcatele care se vãd de departe şi care izbesc privirile
dinafarã, - dar îşi ascund cu grijã şi nu le scot la vederea şi judecata lui
Dumnezeu pãcatele cele adânci, cele din care izvorãsc de fapt toate cele
dinafarã. În felul acesta omul se înşalã toatã viaţa pe sine însuşi, crezând
cã-i poate înşela şi pe alţii şi pe Dumnezeu.
Mântuitorul nostru
Iisus Hristos stã întâi la prima uşã a inimii noastre când zice: Iatã stau la
uşã şi bat. Dacã I-am deschis prima uşã a cuvintelor, El nu Se opreşte la
aceasta. Ci dacã nu I s-au deschis de la început toate uşile, El merge mai
adânc la a doua uşã, la cea a gândurilor omului şi îi spune: Fiule, dã-Mi Mie
şi gândurile tale... Dupã aceea trece şi la uşa din fund şi-i spune: Fiule,
dã-Mi Mie şi simţurile tale. Dã-Mi Mie toatã inima ta. Lasã-Mã pe Mine sã
stãpînesc tot sinele tãu, toatã fiinţa ta. Trupul, sufletul şi duhul tãu.
Numai dupã ce Domnul
Hristos ajunge sã stãpâneascã toatã inima unui om, numai dupã aceea îl
cheamã, îl primeşte şi îl trimite sã lucreze într-o slujbã sfântã pentru
Dumnezeu. Pentru cã numai atunci omul va fi curat deplin şi va fi statornic
pentru orice lucrare bunã la care va fi pus...
Ce minunatã slujbã
face pentru Dumnezeu un suflet sfinţit, curãţit şi binecuvântat, plin de
Hristos, şi în fiinţa cãruia stãpâneşte rodnic Duhul Sfânt. Oriunde este el
şi orice slujbã ar împlini, de la cea mai micã pânã la cea mai mare, el
însuşi va sfinţi locul şi îşi va împlini în felul cel mai vrednic datoria.
Dar vai, ce nefericire
este sã ajungã în slujba lui Dumnezeu, un om în a cãrui inimã cele douã pãrţi
din mijloc şi din fund nu sunt predate lui Dumnezeu şi nu sunt stãpânite de
Duhul Sfânt. Tot ce nu stãpâneşte Dumnezeu cu sfinţenia Sa, robeşte satan cu
pãcatul sãu. Oriunde n-a pãtruns Mântuitorul cu lumina Lui, încã dominã
satana cu întunericul sãu.
...Cãci dinãuntrul
adânc al inimii oamenilor ies gîndurile rele, preacurviile, curviile,
uciderile, furturile, lãcomiile, vicleşugurile, înşelãciunile, faptele de
ruşine, ochiul rãu, hulele, trufiile, nebunia... Toate acestea ies din
adâncul lui şi-l spurcã pe om... (Marcu 7,21-23). Iatã subconştientul şi
inconştientul, adicã sinele pe care trebuie sã-l lãsãm fiecare dintre noi pe
Hristos sã ni-l strãpungã cu sabia Cuvântului Sãu - şi sã ni-l opereze
scoţând de acolo tumoarea canceroasã a pãcatului. Fãrã de aceastã operaţie
totalã şi definitivã, noi suntem pierduţi, iar slujba noastrã lepãdatã.
Atunci cine va putea
fi mântuit, - au întrebat odatã adânc întristaţi şi descurajaţi apostolii? -
Ce este cu neputinţã la oameni, este cu putinţã la Dumnezeu. şi la cel care
crede şi voieşte sã poatã prin El.
Voieşte! - şi vei fi,
- a înţeles şi Domnul Iisus când a zis: Oricine voieşte sã vinã dupã Mine
sã-şi lepede sinele sãu în stãpânirea Mea, sã-şi predea în robia Mea cu
supunere totalã şi necondiţionatã toate cele trei compartimente ale inimii
sale, - şi Eu voi face în el transformarea divinã şi eternã...
Inima mea, tu vrei,
vrei tu într-adevãr sã faci aceastã lepãdare totalã de tine şi
supunere totalã faţã
de Iisus? El numai dacã tu vrei cu adevãrat acest lucru, atunci cu bucurie li
cu grabã îl va face puterea lui Dumnezeu.
Orice pãrticicã a
inimii mele pe care eu n-o supun cu dragoste şi de bunãvoie Domnului şi
Mântuitorului meu Iisus Hristos, rãmâne un loc în care stãpâneşte satana şi
în care odrãsleşte şi rodeşte rãul. Şi partea întinatã de pãcat, va otrãvi şi
partea care mi se pare mie cã izvorãşte din Harul Sfânt. Dupã cum partea de
apã murdarã care se revarsã într-un râu curat - murdãreşte şi infecteazã
curând şi partea cea care ar izvorî dintr-un loc curat. Nu puteţi sluji la
doi stãpâni, - a zis Domnul.
Fiul meu, mai întâi
dã-I Domnului inima ta, apoi încearcã sã faci pentru El slujba ta. Mai întâi
cautã sã fii cum vrea El, apoi sã cauţi sã faci ce vrea El.
Uitã-te cu bãgare de
seamã înaintea ta şi în jurul tãu ce slujbã frumoasã au fãcut şi fac pentru
Domnul cei ce şi-au predat total viaţa şi inima lor Domnului. Ce roade
minunate au rãmas şi rãmân pe urmele lor şi în ce fel minunat a încununat
Duhul Sfânt cu roadele Sale slujba lor. Câte suflete mântuite au rãmas dupã
ei...
Ferice de ei în veci.
Dar cutremurã-te
privind ce roade nelegiuite au rãmas şi rãmân pe urmele celor nepredaţi şi
necinstiţi faţã de Hristos. Câte suflete pierdute au rãmas şi rãmân dupã ei.
Vai de ei pentru veşnicie.
Tu alege bine întâi
inima, apoi slujba. Amin.
Traian Dorz, din “Întîi sã fim”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu