vineri, 24 septembrie 2010

Întrebare şi răspuns



Se întâmplă în multe familii tinere, să constate unele nepotriviri...Ce putem spune despre asta?

Un poet fracez spune în felul următor:" A iubi înseamnă a privi în aceeaşi direcţie",

iar Cuvântul lui Dumnezeu, citind 2 Corinteni 6, 14- 16 aşa:

" Nu vă înjugaţi la jug străin cu cei necredincioşi, căci ce însoţire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtăşire are lumina cu întunericul? Şi ce învoire este între Hristos şi Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios? Sau ce înţelegere este între templul lui Dumnezeu şi idoli? Căci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis că: "Voi locui în ei şi voi umbla şi voi fi Dumnezeul lor şi ei vor fi poporul Meu". "
Evidenţiez câteva cuvinte din aceste versete: " ce însoţire "; " ce împărtăşire "; " ce învoire "; " ce parte "; " ce înţelegere "
Dacă scoatem aceste cinci cuvinte cu înţelesul lor, dintr-o părtăşie, dintr-o căsnicie, ce mai rămâne? Versetele acestea sunt, am putea spune, zidurile de temelie şi chiar acoperişul familiei. Înlătură-le şi nu va mai rămânea nimic!
Am auzit mulţi tineri credincioşi, repetând parcă mecanic şoaptele vrăjmaşului diavol: "După nuntă, am să o ( sau să-l) fac să vină la Biserica, la adunare... am să o ( să-l ) câştig pentru Domnul Iisus" Dragii mei, care gândiţi aşa, dintre voi sunt cei mai mulţi care îşi pun mai târziu, întrebarea de la început : " Se întâmplă în multe familii tinere, să constate unele nepotriviri...Ce putem spune despre asta?
"
Nu te lăsa amăgit, cum sa-u lăsat amăgiţi Adam şi Eva, de şoaptele celui viclean..." Oare...chiar aşa...". Dacă nu ai reuşit înainte de a face pasul spre marea Taină a nunţii, e puţin probabil după aceea! Nu încerca să-ţi linişteşti conştiinţa dând crezare celui rău...vor venii vremuri când nepotrivirile vor apăsa greu pe umerii tăi...
" A iubi înseamnă a privi în aceeaşi direcţie"
În ce direcţie priviţi?...

Un comentariu:

Mariana spunea...

Slăvit să fie Domnul!

Cei care am trecut printr-o perioadă de prietenie, apoi de logodnă, ne amintim cât de potriviţi ne consideram unul pentru altul! Apoi, rând pe rând, am început să descoperim unele aşa zise nepotriviri, pe care, cu răbdare, ni le-am înţeles unul altuia, pe unele le-am acceptat, pe altele le-am şlefuit, iar pe altele le-am eliminat. Şi asta e posibil doar când cei doi au acelaşi Dumnezeu.
Dar, acolo unde cei doi nu au acelaşi Dumnezeu, mai apar o mulţime de alte nepotriviri, şi abia acestea sunt nepotriviri distrugătoare: poate distruge şi căsnicia, dar şi mântuirea noastră.
Când cei doi au Dumnezei diferiţi, totul va fi diferit:
- idealul în viaţă
- principiile de viaţă
- drumurile pe care merg
- stilul de viaţă
- prietenii sunt alţii
- veşnicia va fi alta

Aşa de potrivit este citatul:
" A iubi înseamnă a privi în aceeaşi direcţie",

Doi îndrăgostiţi privesc amândoi spre acelaşi apus de soare cu atâta drag!...Le place ca privirile să meargă împreună spre un loc tainic, şi acolo să poposească fericite. Doi îndrăgostiţi, aflaţi la distanţă geografică, privesc cu dor luna la aceeaşi oră, mângâindu-se că fac asta amândoi în aceeaşi clipă...Acestea sunt exemple din dragostea romantică, cea care are rolul ei de a consolida iubirea dintre cei doi...Dar, să ne gândim cât de binecuvântat este cuplul în care privesc amândoi spre Dumnezeu! Privirea şi atenţia le este îndreptată spre El, gândul, rugăciunea, cântarea, toate merg spre Dumnezeu, şi cei doi îşi desăvârşesc tot mai mult dragostea, mai ales că chiar Dumnezeul nostru e Iubire şi îi va binecuvânta!

Mi-a plăcut foarte mult logica ta, Sorin, în următoarea afirmaţie:

,,Evidenţiez câteva cuvinte din aceste versete: " ce însoţire "; " ce împărtăşire "; " ce învoire "; " ce parte "; " ce înţelegere "
Dacă scoatem aceste cinci cuvinte cu înţelesul lor, dintr-o părtăşie, dintr-o căsnicie, ce mai rămâne?"

Dacă Domnul ne spune aşa prin Cuvântul Lui, de ce să facem noi altfel?! Oare, de ce tinerii nu înţeleg asta?! Îi îndemn să asculte mărturiile celor care făcut acest pas greşit...

Stau şi mă gândesc uneori, dacă cel care se însoţeşte cu cineva necredincios, este cu adevărat credincios...
Şi încă ceva: dacă cel necredincios tot este ,,pătruns" de Cuvântul lui Dumnezeu şi vrea să se întoarcă la El, de ce nu o face atunci când simte asta? De ce amână?...Din câte cazuri cunosc eu, promisiunile de acest fel ( că se vor întoarce la Domnul după nuntă)nu au fost împlinite...
Ce frumoasă e perioada de prietenie şi de logodnă când cei doi îl iubesc pe Dumnezeu! Ce frumoasă şi binecuvântată este căsnicia!
Şi, dincolo de toate aceste aspecte ale vieţii pământeşti, nu trebuie să uităm că noi ,,lucrăm" împreună la mântuirea noastră. Căminul ar trebui să fie un ,,pridvor" al Veşniciei...Familia ar trebui să fie un ,,colţ de Rai"

În final zic la fel ca şi tine:
" A iubi înseamnă a privi în aceeaşi direcţie"
În ce direcţie priviţi?...