marți, 16 aprilie 2024

Când cade un cal – toți sar să-l ridice dar când cade un om – cine sare să-l ajute?

 


Zilele trecute am văzut un cal ce căzuse pe lunecușul străzii. Mulțime de oameni se strânsese în jurul animalului căzut și toți ajutau la ridicarea lui. Un lucru frumos este acesta. Când cade un dobitoc, toți ajută la ridicarea lui.

Eu însă m-am gândit în mine, ce bine ar fi dacă s-ar petrece acest lucru și între oameni. Ce bine ar fi dacă oamenii ar sari să ajute și pe semenul lor ce cade. Căci și omul cade, în atâtea și atâtea feluri. Cade și trupește și sufletește. E plină lumea de oameni căzuți, dar cine sare în ajutorul lor?

Eu de câteori merg pe stradă, îmi vine să plâng văzând atâția oameni pe care și fața lor îi trădează că sunt căzuți și decazuți. Câți dintre ei nu s-ar putea ridica dacă s-ar apropia cineva de ei cu cuvântul cel dulce al evangheliei; cu ajutorul sufletesc și trupesc. Câți dintre ei nu se află prin spitale, temnițe etc. - cine merge să-i ridice? Câți căzuți nu s-ar putea ridica mergând la ei cu ajutor sufletesc și trupesc.

Unde suntem, unde am ajuns de la fericitele timpuri apostolice, când creștinii „erau una” și trăiau ca într-o familie, ajutându-se și întărindu-se unii pe alții (Fapte Apostolilor 4)? Unde suntem de la cuvintele apostolului Pavel: ”voi sunteți corpul lui Hristos și fiecare în parte, mădularele Lui... și dacă suferă un mădular, toate mădularele suferă împreună cu El” (1 Corinteni 12,26-27); adică dacă un membru, dacă un frate de al vostru suferă, ajutați-l și tămăduiți-l căci altcum întreg corpul vostru suferă...

Vai, cât ne-am departat și aici de evanghelie! Când cade un om – azi sar zece să-l ajute a cădea  mai adânc, și alți douăzeci sar să-l împiedice să se ridice. Când înființezi o Oaste a Domnului anume pentru ridicarea celor căzuți, te râde lumea, te batjocorește, te „critică”, ba încă te face și „sectar”.
Vai, ce vremuri cumplite trăim!

Oastea Domnului, Anul I. Noul 6. Sibiu, la 2 Februarie 1930.

Niciun comentariu: