miercuri, 6 septembrie 2023

Sf. Anastasie si Biblia furată

 


Abatele Anastasie avea o carte din pergament fin care valora 20 pence şi care conţinea textele integrale din Vechiul şi Noul Testament. Într-o zi, un călugăr oarecare îl vizitează şi, văzând cartea, o fură. Astfel, în acea zi, când trebui să citească din Scriptură, Anastase constată că Biblia dispăruse şi înţelese imediat că acel care o luase nu putea fi decât călugărul. Dar nu îl chemă de teama că la păcatul furtului s-ar mai putea adăuga cel al minciunii.

Călugărul merse în oraş să vândă cartea. Cerea 18 pence pe ea. Cumpărătorul spuse:

– Dă-mi cartea ca să verific dacă merită preţul acesta. Astfel, el aduse cartea la Sfântul Anastasie şi spuse:

– Părinte, uită-te la cartea aceasta şi spune-mi ce crezi: merită 18 pence?

Sf. Anastasie spuse:

– Da, e o carte frumoasă. Şi la preţul de 18 pence, e un chilipir.

Cumpărătorul se întoarse la călugăr şi spuse:

– Iată banii. I-am arătat cartea părintelui Anastase şi mi-a zis că merită 18 pence.

Călugărul rămase fără replică.

– Şi asta a fost tot ce ţi-a spus? Nu a mai adăugat nimic?

– Nu, nu a mai adăugat nimic. – Bine, să ştii că m-am răzgândit; la urma urmei nu vreau să vând această carte.

Atunci se întoarse la Sf. Anastasie şi îl rugă cu lacrimi să ia cartea înapoi, dar Sf. Anastasie îi spuse blând:

– Nu frate, păstreaz-o; e un cadou de la mine...

Dar călugărul i-a spus:

– Dacă nu o iei înapoi, nu voi mai avea pace.

După această întâmplare, călugărul rămase cu Sf. Anastasie tot restul vieţii lui.

Traducere, din Lb. Franceză, de Florentina JECU – Brăila

Niciun comentariu: