vineri, 13 februarie 2015

Satul meu cu oameni mari - astăzi Gheorghe Oprea – Holbavianu, un poet modern, contemporan, artist plastic şi scriitor

DATE AUTOBIOGRAFICE

 Am văzut lumina zilei, aici în amfiteatrul dealurilor blânde de la hotarul Tării Făgăraşului şi al Ţării Bârselor, aici unde Carpaţii Româneştii iau o întorsătură spre vest dinspre est, în ziua de 11 Mai 1947. Aveam să fiu unicul fiu al acestei familii Oprea. Din punct de vedere ereditar am evidenţiat o confluenţă fericită reprezentând familiile Staicilor, Ciricilor, din partea tatei şi familiile Sulicanilor şi Rădoilor din partea mamei. Părinţii mei: Tata, Gheorghe Oprea, în condiţii grele a reuşit să frecventeze şcoala 7 ani, mai târziu, în viaţă, a ajuns: instructor premilitari, agent agricol, funcţionar cu starea civilă şi, în două rânduri, Primar al Comunei Holbav. A fost născut în 29 Septembrie 1918, din părinţii ţărani, de naţionalitate română, cu vechime aici pe meleagurile Holbavului, cu înaintaşi pe Dealul Ştimbavului unde au avut multe iugăre de pământ agricol şi păduri. Mama mea Emilia Oprea născută Muntean, în 15 Iunie 1925, provine dintr-o mână de înaintaşi comercianţi cărăuşi, agricultori înstăriţi, cu avere de câteva zeci de iugăre de terenuri, pe dealurile Cetăţelei şi Dealul Mare, aşezate în preajma, în partea de Nord a Măgurii Codlei. Aflaţi mai multe »

Niciun comentariu: