joi, 28 aprilie 2016

Primeşte-mă, Tăcere, pe muntele tău sfânt...

,,Numai la rugăciune putem să ştim ce legătura avem cu Dumnezeu, ce legătură avem cu oamenii."


Atunci când suntem doar şi noi Dumnezeu, se întâmplă acel miracol al comuniunii cu Cerul...

Sunt momente în care venim în faţa Lui Dumnezeu cu lauda buzelor noastre fiind copleşiţi de măreţia Lui; alteori venim cu mulţumiri pentru toate binecuvântările; alteori venim cu pocăinţa pentru păcatele săvârşite; alteori venim cu cererile, cu nevoile noastre; de cele mai multe ori se regăsesc toate în aceeaşi rugăciune, şi aşa ar fi bine; dar, uneori, venim înaintea Lui cu tăcerea noastră, când doar inima se poate ruga, în ritmul unui ,,mulţumesc" sau în ritmul plânsului, sau al dorului, sau al unui nerostit ,,Eşti MINUNAT, Doamne!"
Strofa care urmează îmi defineşte dorul meu de rugăciune adevărată, de comuniune cu Dumnezeu.Spre asta aspir mereu... "Primeşte-mă, Tăcere, pe muntele tău sfânt, pe care rugăciunea e slobodă să plângă şi unde fericirea e singurul cuvânt, iar mâinile întinse pot cerul tot să-l strângă. "
Ador rugăciunea când sunt singură, în cămăruţa mea, sau undeva în natură, noaptea sau în zori; de asemeni ador rugăciunea dimpreună cu fraţii...acolo simt că suntem noi înşine...acolo e prezent Dumnezeul nostru care ne îmbrăţişează plânsul şi dorul nostru...

Care este rostul rugăciunii?Rostul rugăciunii este să ne despovărăm de dorul după Domnul....şi El să se despovăreze de dorul după noi…  Rostul rugăciunii este de a ne urca fiinţa spre Domnul…şi de a Se coborî Domnul spre noi, şi, astfel, să ne întâlnim undeva pe o culme ,,Unde rugăciunea este slobodă să plângă,/ iar mâinile întinse pot cerul tot să-l strângă.”
Rostul rugăciunii este de a face linişte în noi pentru a auzi ,,rugăciunea” Domnului faţă de noi…
Rostul rugăciunii este de a-i răsfăţa pe semenii noştri, apropiaţii, fraţii, prietenii, rugându-ne cu toată dragostea pentru ei...
Rostul rugăciunii este, după cum îmi spunea duhovnicul meu, modul prin care învăţăm să îi iubim pe vrăşmaşi....Rugându-ne sincer pentru ei, vom simţi cum inima se umple de iubire şi dor.... ,,Doamne, iartă-ne că de fiecare dată Tu eşti primul la întâlnirea noastră în rugăciune...”

Niciun comentariu: