luni, 29 decembrie 2014

O, iartă-mi, Te rog, Doamne

Acum la sfârșit de an, nu pot decât să spun şi eu alături de poetul și fr. Traian Dorz:

"O, iartă-mi, Te rog, Doamne, atâtea rugăciuni
prin care-Ţi cer doar pâine şi pază şi minuni,
căci am făcut adesea din Tine robul meu,
nu eu s-ascult de Tine, ci Tu, de ce spun eu.


În loc să vreau eu, Doamne, să fie voia Ta,
Îţi cer, şi-Ţi cer întruna să faci Tu voia mea;
Îţi cer s-alungi necazul, să nu-mi trimiţi ce vreai,
ci să-mi slujeşti în toate, să-mi dai, să-mi dai, să-mi dai...

Gândindu-mă că, dacă Îţi cânt şi Te slăvesc,
am drept să-Ţi cer întruna să faci tot ce doresc...
O, iartă-mi felu-acesta nebun de-a mă ruga
şi-nvaţă-mă ca altfel să stau în faţa Ta!...

Nu tot cerându-Ţi Ţie să fii Tu robul meu,
ci Tu cerându-mi mie, iar robul să fiu eu.
Să înţeleg că felul cel bun de-a mă ruga
e să doresc ca-n toate să fie voia Ta. "

P.S. Aici aveţi şi melodia acestor versuri - cântă Pr. Marian Mărcuş

2 comentarii:

Anonim spunea...

Privesc imaginea cu înfiorare...Aproape că îmi ţin respiraţia ca nu cumva să tulbur intimitatea rugăciunii.

Atât, atât de mult apreciez pe oricine care se roagă sincer înaintea Domnului!
Simt că în intimitatea aceea e cea mai frumoasă legătură ce poate avea loc între om şi Dumnezeu.
Nu pot spune nimic, nu pot comenta nimic, nu am acest drept...
Ce-aş putea spune despre tremurul lacrimii din cuvinte?...Ce-aş putea spune despre înfiorarea şoaptelor de dor?...sau despre suspinele pocăinţei...Se cuvine să tac...şi să zic ,,Amin!"...Să fiu în aceeaşi simţire cu cel ce se roagă, aşa cum faci tu, Sorin, simţind la fel cu fr. Traian.

E drept că uneori doar cerem de la Dumnezeu...Şi cerem doar pentru viaţa aceasta, iar Scriptura ne spune ca e vai de noi dacă ne încredem în Dumnezeu şi ne rugăm doar pentru viaţa aceasta!

Trebuie să ajungem la acel fel de rugăciune în care să fie o bucurie reciprocă a inimii noastre şi a inimii lui Dumnezeu. Un moment, o stare în care El este rasfăţat de inima noastră prin rugăciunea nerostită a inimii, iar El ne răsfaţă pe noi în inima Lui...Să fie o comuniune în care nu cerem nimic fiindcă avem TOTUL...Îl avem pe El, Dumnezeul nostru drag!

Mă alătur şi eu, ca şi tine, rugăciunii fratelui Traian, şi mă pocăiesc zicând:
,,O, iartă-mi felu-acesta nebun de-a mă ruga
şi-nvaţă-mă ca altfel să stau în faţa Ta!..."

Sorin M. spunea...

Multumesc Mariana,“E CUMPANA DINTRE ANI! Sa privim inapoi cu iertare, inainte cu speranta, in jos cu intelegere, si in sus cu recunostinta! An Nou plin de bucurii si impliniri! La multi ani!”