În lume există diverse iubiri, oamenii îşi
leagă inima de una sau de alta, însă adevărata iubire se descoperă doar
atunci când îl cunoşti pe Dumnezeu. Adevărata iubire este rod al Duhului
Sfânt ( cf. Galateni 5, 22), rod care te face să te simţi împlinit,
pentru că iubirea înseamnă jertfă, iar jertfa înseamnă renunţarea la
egoismul tău. Adevărata iubire nu se consumă niciodată, rămâne aceiaş
oricând şi pentru oricine. Sfântul Isaac spune: „Raiul este dragostea
lui Dumnezeu, în care se află dulceaţa tuturor binecuvântărilor”. „Iadul
este lipsa dragostei, iar cei aflaţi în chinuri sunt loviţi de biciul
dragostei”. Atunci când un om dobândeşte desăvârşit dragostea de
Dumnezeu, el dobândeşte desăvârşirea. Prin urmare, Sfântul Isaac
recomandă: „Mai întâi câştigă dragostea, care este adevărata formă de
contemplaţie umană a Sfintei Treimi”. (Părintele Iustin Popovici,
Credința Ortodoxă și viața în Hristos, Traducere: prof. Paul Bălan,
Editura Bunavestire, Galaţi, 2003, p. 58)
De fiecare dată în
cadrul Sfintei Liturghii, după ce biserica întreagă rostește Simbolul
de credinţă (Crezul), preotul se adresează celor prezenți și roagă pe
Dumnezeu să le dea tuturor cele dorite de Sf. Ap. Pavel creștinilor din
Corint: “Harul Domnului nostru Iisus Hristos, dragostea lui Dumnezeu
Tatăl și împărtășirea (comuniunea) Sfântului Duh să fie cu voi cu toți”
(II Corinteni, 13, 19). Noi cei prezenți, răspundem preotului, dorindu-i
același lucru. Cât de frumos ne adeverește Pr. Porf. Dumitru
Staniloae, faptul că ”dragostea și comuniunea ne vin de la Sfânta
Treime, pentru că acestea le are Ea Însăși”. ( Ortodoxia, anul XXXVIII
(1986) nr. 2, pag. 36 )
Iată deci că nu întâmplător s-a tot
vorbit lunile acestea și încă se mai vorbește intenționat, deși știu că
este greșit termenul, de distanțare socială. Vrăjmaşul a reuşit să
strecoare această mentalitate greşită de distanțare, la mulţi oameni şi
aceasta pentru că Persoana Duhului Sfânt este marele apsent în viaţa
multora dintre noi. Şi datorită neprezenţei Duhului Sfânt în viaţa
noastră nu putem înţelege importanţa dragostei şi puterea rugăciunii.
Acestea se realizează în cadrul Sfintei Liturghii, pentru că “întreaga
Sfântă Liturghie, rugăciunea prin excelență a Bisericii este o
introducere spirituală progresivă în Împărăția sau Comuniuea Sfintei
Treimi. Împărtășirea (comuniunea) euharistică cu Trupul și Sângele lui
Hristos este, de fapt, culmea acestei comuniuni cu Treimea în viața
sacramentală.” ( Dr. Dan Ilie Ciobotea, Ortodoxia XXXIV (1982) nr. 4,
pag. 36)
Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi alţi experţi în
domeniul sănătăţii recomandă folosirea termenului de "distanţare fizică”
în locul celui de "distanţare socială” în această pandemie, întrucât
conexiunile sociale sunt mai importante ca niciodată, potrivit CNN.
Motivul? Termenul „distanţare socială” poate implica un sentiment de
deconectare de cei dragi, ceea ce poate avea un impact asupra sănătăţii
mintale, fiind foarte important ca oamenii să rămână conectaţi social.
OMS a anunţat că se îndepărtează de termenul „distanţare socială” într-o
informare din 20 martie.
Un astfel de comunicat ne îndreptățește
să ne cerem dreptul la iubire, pentru că prin slăbirea chipului lui
Dumnezeu din noi, s-a stricat armonia dintre trup şi suflet, lucru
dovedit atât de clar prin slăbirea credinței de frica epidemiei care de
multe ori ne-a atacat mintea dar şi nădejdea.
De aceea, Sf.
Ap. Pavel dorește creștinilor: “Hristos să Se sălăşluiască, prin
credinţă, în inimile voastre, înrădăcinaţi şi întemeiaţi fiind în
iubire, ca să puteţi înţelege împreună cu toţi sfinţii care este
lărgimea şi lungimea şi înălţimea şi adâncimea, și să cunoaşteţi iubirea
lui Hristos, cea mai presus de cunoştinţă, ca să vă umpleţi de toată
plinătatea lui Dumnezeu” (Efeseni 3,17-19).
Dincolo de orice
fel de distanțări fizice sau sociale, este timpul ca fiecare dintre noi
să depășim distanța dintre chemarea lui Dumnezeu și răspunsul nostru.
Prin felul cum ne raportăm la dragostea și comuniunea ce ne vin de la
Sfânta Treime, fiecare dintre noi, putem mări sau micşora distanţa
dintre noi și Dumnezeu, dintre noi și semenii noștri, după cum ne este
credinţa sau necredinţa noastră în „aflarea și vestirea lui Iisus
Hristos cel răstignit” ( Părintele Iosif Trifa ). Amin
Sorin Micuțiu
articol publicat în săptămânalul duhovnicesc ”Iisus Biruitorul” Anul XXXI, nr. 24 (1261) 8-14 IUNIE 2020
Săptămânal duhovnicesc al Oastei Domnului / Apare cu binecuvântarea Sf. Sinod al B.O.R
Săptămânal duhovnicesc al Oastei Domnului / Apare cu binecuvântarea Sf. Sinod al B.O.R
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu